Maja Beskows lektorer tilldelas stipendium

Kontakta Maja Beskowgymnasiet

Maja Beskowgymnasiet

Besöksadress: Fridhemsvägen 2, 903 37 Umeå

Fredag 28 oktober tilldelades Hanna Uvell och Monika Vestling, båda lärare och lektorer på Maja Beskowgymnasiet, Nordic Biomarkers stipendium "Årets Gnistspridare" för sitt projekt med att utveckla Science club.

- Wow! Jättekul! sa Hanna Uvell och Monika Vestling unisont när de överraskades under pågående lektion och fick veta att det var de som skulle få ta emot stipendiet. Förutom stipendiet så fick de under fredagseftermiddagen ta emot diplom, blommor, tårta och chokladbollar till sina elever.
- Vi brinner båda för naturvetenskap och tycker att det finns så mycket som är så intressant och roligt inom naturvetenskapen och genom stipendiet kommer vi att kunna utveckla konceptet Science club ytterligare!

- Fantastiskt roligt att våra lektorer tilldelas ett stipendium för sitt arbete och engagemang, det smittar av sig på hela skolan, säger Jonas Stenlund, rektor på Maja Beskowgymnasiet, och fortsätter: - Vårt Naturvetenskapsprogram ligger i framkant på många olika sätt.

Motiveringen lyder: "Med glöd och glädje arbetar Monika och Hanna för att naturvetenskapligt intresserade elever ska ha en lika självklar mötesplats som fotbollsintresserade. I Maja Beskowgymnasiets Science club kan elever från alla klasser och årskurser mötas utan prestationskrav och lära av såväl varandra som inbjudna experter. Med sitt ideella engagemang stimulerar Monika och Hanna nyfikenheten på naturvetenskap och ger en verklig inblick i naturvetenskapligt arbete"

Nordic Biomarker delar ut stipendiet till några/någon som sprider gläde för Naturvetenskap.
I slutet av 2022 delas stipendiet ut för första gången.

Om Nordic Biomarkers stipendium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Om Naturvetenskapsprogrammet på Maja Beskowgymnasiet

För mer information kontakta:

Hanna Uvell
lektor, Maja Beskowgymnasiet
hanna.uvell@umea.se

Monika Vestling
lektor, Maja Beskowgymnasiet
monika.vestling@umea.se

Jonas Stenlund
rektor, Maja Beskowgymnasiet
jonas.stenlund@umea.se

Caroline Åhman