Flera priser till våra elever i språktävling

Kontakta Södra Ålidhemsskolan F–9

Södra Ålidhemsskolan F–9

Besöksadress: Lärarstråket 1

Elever från Södra Ålidhemsskolan har kammat hem 1:a, 2:a och 3:e pris i regionfinalen av International Language Competition; en internationell språk- och kulturtävling i moderna språk och svenska för grund- och gymnasieskolor.

– I franska fick vi tredje pris, i spanska andra pris och i tyska vann två elever; Carl och Kalle i årskurs 9! De ledde inför sista frågeomgången och höll hela vägen och vann!, berättar Johanna Svensson, biträdande rektor för årskurs 7–9.

Södra Ålidhemsskolan deltog i alla moderna språk och de tre språklärarna som följde med är superstolta över elevernas otroliga resultat. Nu väntar riksfinal i Malmö för Carl och Kalle i 9B.

Läs mer om tävlingen. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Södra Ålidhemsskolans elever har vunnit ett 1:a, 2:a och 3:e pris i International Language Competition; en internationell språk- och kulturtävling i moderna språk och svenska för grund- och gymnasieskolor.