Kontakta Ung i Umeå kommun

Besöksadress: $municipality.address
Öppettider: $municipality.hours

Om Athena fritidsgård

Foto taget framför entrén till Athena fritidsgård. Vi ser skylten "Athena" längst upp, svart text på en vit tavla, och de dörrarna in är gröna. Väggarna omkring är mestadels i rött tegel.

På Athena fritidsgård kan du umgås med kompisar eller personal, spela sällskapsspel, lyssna på musik, dansa och mycket mer.

Athena fritidsgård
Ostvägen 20 Länk till annan webbplats.
Ersängsskolan
090-16 45 42

Du kan delta i både organiserade eller spontana aktiviteter utifrån dina intressen. Vi som arbetar här kan ni träffa på Ersängskolan under dagtid.

Dansa
Athena har en danslokal som är öppen för drop-in på kvällstid. Den är på 25 kvadratmeter och är utrustad med speglar. Högtalare finns att låna på fritidsgården.

Idrottshallen
Under fredags- och lördagskvällar är idrottshallen öppen mellan kl. 20 och 22. Vi använder idrottshallen för planerad och spontan verksamhet.

Killgrupp
Varje tisdag träffas en sluten grupp med killar och personal för att diskutera olika frågor utifrån metodmaterialet M.Ö.T.A.S. som står för mod, öppenhet, tillit, ansvar och samtycke. Syftet med killgruppen är att arbeta normkritiskt. Vill du veta mer, kontakta Hussein Thamir.

Tjejgård på torsdagar
Tjejgård är en öppen mötesplats för dig som är tjej eller transperson/ickebinär. Syftet med tjejgård är att skapa en attraktiv verksamhet och ett utrymme för unga tjejer att ta plats på sina egna villkor. På tjejgården arbetar endast kvinnlig personal. Vill du veta mer, kontakta Sanna Iassu eller Ellen Ragnarsson.

Senast uppdaterad: 15 augusti 2023
Sidan publicerad av: Rasmus Andegras