Stipendium till blivande kockar

Kontakta Maja Beskowgymnasiet

Maja Beskowgymnasiet

Besöksadress: Fridhemsvägen 2, 903 37 Umeå

Maja Beskowgymnasiets Restaurang- och livsmedelsprogram har inlett ett samarbete med Electrolux professionals som kommer stötta elever från programmet med ett stipendium.

Under våren 2024 kommer två utvalda elever att tillsammans med en lärare får delta på en inspirationsdag med Svenska Kocklandslaget på Electrolux Professionals huvudkontor i Stockholm.

Nazim Imeri, programansvarig för Restaurang- och livsmedelsprogrammet på Maja Beskowgymnasiet:
– För oss på Restaurang-och livsmedelsprogrammet är starka samarbetspartners som Electrolux Professional en viktig pusselbit för att kunna hålla en hög nivå på utbildningen. Vi känner oss stolta och tacksamma över att få möjligheten att dela ut ett stipendium från Electrolux Professional till eleverna.
Detta innebär att vi kan visa våra elever att hårt slit lönar sig. Vi uppskattar det verkligen!

Läs mer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

För mer information kontakta:
Nazim Imeri
programansvarig Restaurang- och livsmedelsprogrammet