JVM-guld till Sverige!

Kontakta Maja Beskowgymnasiet

Maja Beskowgymnasiet

Besöksadress: Fridhemsvägen 2, 903 37 Umeå

Finalen mellan Sverige och Tjeckien i damernas U19-VM blev dramatisk och avgjordes först i straffläggning. Målvakten Maja Lindsjö storspelade strax innan Cajsa Alm satte den avgörande straffen.

Sverige kunde tidigt ta ledningen i söndagens VM-final innan Tjeckien jobbade sig ikapp. 4 - 4 var ställningen efter ordinarie speltid och en mållös förlängning gjorde att matchen gick till straffar.

Sverige och Tjeckien följdes åt i straffläggningen. Spänningen var stor. Cajsa Alm kunde, till sist, sätta straffen som gav ett svenskt VM-guld efter det att målvakten Maja Lindsjö, räddat Tjeckiens straffslag.

JVM 2022 spelades Katowice, Polen.

Stort grattis till våra (nuvarande och utflugna) elever vid Umeå Elitidrottsgymnasium till U19 VM-guldet i innebandy: Juni, Rut, Maja, Stina, Hanna, Moa, Ebba, Cajsa, Ella och Thea!

PS. Även stort grattis till Torbjörn Sjögren som var med som assisterande förbundskapten! DS.

Uppe fr vä: Juni Söderqvist, Rut Marklund, Maja Lindsjö, Stina Johansson, Hanna Modigh. Nere fr vä: Moa Dynefalk, Ebba Törngren, Cajsa Alm, Ella Zetterstedt, Thea Löfborg