Majaelever satsar på Björklöven receptbok

Kontakta Maja Beskowgymnasiet

Maja Beskowgymnasiet

Besöksadress: Fridhemsvägen 2, 903 37 Umeå

Maja Beskoweleverna Nils Engman Brink och Hampus Magnusson har tillsammans UF-företaget MatEliten. De har gjort en kokbok där de samlat Björklövens spelares och ledares allra bästa recept.

Fredag 21 januari intervjuades de av P4 Västerbotten, klicka här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att lyssna på intervjun.

Lördag 22 januari kunde man läsa en artikel i Västerbottens-Kuriren (VK) om företaget, klicka här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att läsa artikeln i VK. Om artikeln är låst kan du som är elev på skolan kontakta biblioteket om du vill läsa artikeln.

Tisdag 1 februari kunde man lyssna på en intervju i radioprogrammet "Vaken med P3 & P4", klicka här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och välj tidigare avsnitt (tisdag 1 feb) och scrolla fram till 05.36.30!

Vill du beställa en bok?

Böckerna kommer att säljas i Björklövens souvenir- och webbshop. Nils och Hampus kommer även att sälja boken via sitt företag, MatEliten UF. Sök upp dem på instagram och skicka ett DM.