Prel. antagningsbesked och programutbud hösten 2024!

Kontakta Midgårdsskolan

Midgårdsskolan

Besöksadress: Paradvägen 36 901 84 Umeå

Foto: Fredrik Larsson

Till dig som går i årskurs 9

Hej!

Efter påsklovet börjar informationsbreven skickas ut till dig som sökt gymnasieprogram hos oss till hösten. Kul att se att så många vill gå på vår skola! Ditt preliminära antagningsbesked kan du se på gymnasieantagningens hemsida Länk till annan webbplats. från och med kvällen den 15 april.

Inför gymnasiestarten hösten 2024 erbjuder vi följande program på Midgårdsskolan:

• Estetiska Programmet - Bild och Form
  • Estetiska Programmet - Dans
  • Estetiska Programmet - Estetik och Media
  • Estetiska Programmet - Musik
  • Estetiska Programmet - Teater
  • Naturvetenskapsprogrammet (inriktning naturvetenskap)
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (Inriktning beteendevetenskap och samhällsvetenskap)

Vi kommer efter beslut i gymnasienämnden tyvärr inte att kunna erbjuda platser på Teknikprogrammet och inriktningen Design- och produktutveckling då vi inte har fått tillräckligt med sökande i första valomgången för att starta utbildningen. Vi vill i och med detta också passa på att tacka alla er som visat intresse för Teknikprogrammet och välkomna er att söka någon av våra andra fantastiska utbildningar på Midgårdsskolan. Till dig som sökt Teknikprogrammet på Midgårdsskolan kommer också ett särskilt informationsbrev hemskickat.

Hör gärna av dig till någon av våra studie- och yrkesvägledare ifall du har frågor eller funderingar och ta gärna chansen att besöka oss på PRASO under våren. Information och anmälan sker här: PRASO-anmälan.

Studie- och yrkesvägledare