Välkommen på PRASO - omvalsperioden

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Är du intresserad av något program, men skulle vilja veta lite mer innan du bestämmer dig? Du som går i årskurs 9 är välkommen att göra ett PRASO-besök hos oss på Dragonskolan. Du följer en klass och testar hur det är att gå programmet.

Det finns nu fler PRASO-tider under omvalsperioden 15/4-15/5!

Elever som går åk 8 kommer få möjlighet till PRASO när de börjat åk 9.

Om du vill göra PRASO-besök hos oss fyller du i formuläret längre ner på sidan. Be gärna din studie- och yrkesvägledare eller vårdnadshavare om hjälp. När du anmält dig får du ett mejl med en kopia på din anmälan. Det är en bekräftelse på att du har fått en plats den dag du önskat.

Anmälan till PRASO

Du kan bara anmäla dig till ett program per anmälan. Det betyder att om du vill besöka två olika program måste du fylla i formuläret två gånger.

Välj det program du vill besöka

Välj vilket program du vill besöka nedan. Om det inte går att klicka på ett datum i anmälningsformuläret beror det mest troligt på att det tillfället är fullbokat.

Obs! Vänligen anmäl dig bara till ett tillfälle per program. Då vi vet vi vilket datum du kommer och fler elever får möjlighet att göra praso hos oss.

Hitta rätt:

Om du inte fått någon annan information går du till praso-bänken som ligger vid Servicecenter (finns i mitten av skolan längs den stora korridoren). Där möts du av en elevambassadör eller lärare från det program som du ska besöka. I Servicecenter arbetar trevlig personal som hjälper dig om du har några frågor. Skolan är låst under vissa tider på dagen, det finns ett nummer till Servicecenter på entrédörren som du kan ringa så kommer de och släpper in dig.

Har du några funderingar kan du kontakta info.dragonskolan@umea.se

Avboka PRASO

Om du inte kan komma det datum du bokat PRASO, vänligen avboka genom att klicka på den länk som finns i ditt bekräftelsemejl.

Välkommen till Dragonskolan!