Instrumentuthyrning

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Följande instrument finns att hyra hos oss

Träblås:

Eufonium

Tuba

Hyresregler

• Hyrestagaren är skyldig att vårda instrumentet väl.
  • Förbrukningsdetaljer som t ex strängar, plektrum, rör etc. betalas av hyrestagaren.
  • Hyrt instrument får inte utlånas till eller användas av annan än hyrestagaren.
  • Kulturskolan ansvarar för normalt slitage på instrumentet. Handskas du däremot ovarsamt med instrumentet, eller om olyckan är framme, får du själv betala uppkommen skada.
  • Förlust eller skada skall omgående meddelas till skolan och ersätts av hyrestagaren.
  • OBS! Kulturskolans instrument är INTE försäkrade! Ta kontakt med ditt försäkringsbolag och undersök om din hemförsäkring innefattar även hyrda instrument. Skadeanmälan görs direkt till försäkringsbolaget.
  • Hyrtiden löper tills eleven slutar, varje påbörjad termin debiteras med en terminsavgift.
  • Om hyrestagaren avslutar sin undervisning på Kulturskolan ska instrumentet med tillbehör omedelbart återlämnas. Om så inte sker utgår en hyreskostnad av 200 kr/månad från det datum eleven slutat.

Boka tid

Vänligen kontakta instrumenttekniker enligt kontaktuppgifter nedan för att boka tid för instrumentuthyrning.

Kontakt 09:00-16:30 vardagar
Hans Perneholm