Kontakta Kulturskolan

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Vill du börja i Kulturskolan?

Gå in på www.studyalong.se/umea Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Där kan du se våra kurser och grupper, vilka lediga platser som finns, dagar och tider och boka en plats som passar dig på direkten.

I och med införandet av denna digitala kurskatalog tar vi bort vårt gamla kösystem. Istället är det först till kvarn som gäller. Läs gärna mer om våra kurser under ”utbud” så du hinner förbereda dig på vad du vill ansöka till inför kurskatalogsläppet.

Ytterligare platssläpp
Platser blir lediga kontinuerligt under hösten, särskilt under terminsstarterna. Så bevaka gärna katalogen under september månad om du inte hittar det du söker. Gör en intresseanmälan om alla kurser du är intresserad av är fulla. Detta är inte en köplats, utan hjälper oss utveckla vår verksamhet utifrån era behov och önskemål.

Glömt återanmäla dig?

Om du redan är inskriven i Kulturskolan men glömt återanmäla dig inför höstens kursstart: logga in på www.studyalong.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. med bankId och bekräfta din plats snarast möjligt.

Senast uppdaterad: 11 november 2020
Sidan publicerad av: Emma Skog