Skaparna av den hyllade podcasten ”Galdem a talk” besöker Umeå!

Kontakta Kulturskolan

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Sara, Fatuma och Nada, nu även aktuella med talkshow på kulturhuset Stadsteatern, kommer till Rädda barnens lokaler på ABF Ersboda och Ålidhemsbiblioteket för att träffa sina lyssnare. De kommer berätta om sin resa och hur bristen på representation fick dem att starta podden.

Podcasten Galdem a talk är samhälls- och kulturinriktad och står för representation, inkludering, gemenskap och systerskap med målet att inspirera unga tjejer att våga ta plats.

Missa inte ett fantastiskt tillfälle att få inspiration på hur ni själva kan komma i gång!

"I podden kan vi uttrycka oss som vi vill, det finns inga ramar, inga normer som hindrar oss."

Lördag 24/2, klockan 18.00, Rädda barnens lokaler på ABF på Ersboda, Byttgränd 86
Söndag 25/2, klockan 13.00, Ålidhemsbiblioteket

Gratis och ingen anmälan

Evenemanget är ett samarbete mellan Rädda Barnen, Kulturskolan och biblioteken.