Vårens kurskatalog släpps 4 januari 12.00

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Torsdag 4 januari klockan 12.00 öppnar Kulturskolan sin digitala kurskatalog för vårterminen 2024. Där kan du se våra kurser och grupper, vilka lediga platser som finns, dagar och tider och boka en plats som passar dig.

Läs mer om vårt utbud

Läs gärna mer om våra kurser under fliken kurser och utbud Öppnas i nytt fönster. så att du kan förbereda dig på vad du vill ansöka till inför kurskatalogsläppet.

Ytterligare platssläpp
Det finns också chans att få en plats efter terminsstart, bevaka gärna katalogen under februari om du inte hittar det du söker vid katalogsläpp. Det finns också möjlighet att lämna intresseanmälan på kurser som idag inte har lediga platser.

Är du redan elev på Kulturskolan? Bekräfta din plats den 24 november
Alla ni som går terminskurser hos oss har möjlighet att återanmäla er till att fortsätta kursen även under vårterminen. Ni har förtur till era kursplatser fram till och med den 1 december.

Ni kommer att få ett mejl från support.kulturskolan@umea.se, med instruktioner om hur ni går tillväga för att nyttja er förtur. Vårdnadshavare loggar in på sitt konto (ej elevkontot) på studyalong.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., och lägger till kurs och eventuell instrumenthyra i varukorgen, väljer betalsätt och bekräftar bokningen.

Efter den 1 december plockas obokade elever och deltagare bort från kursen och platsen erbjuds i vår kurskatalog för någon annan att boka.

Om du vill avsluta din kurs kan du istället tacka nej till erbjudandet, även detta som inloggad på vårdnadshavarkontot på studyalong.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Kurskatalog

Länk till kurskatalogen (öppnar 4 januari 12.00) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.