Prins Carl Philip tog eleverna till sitt hjärta

Kontakta Forslundagymnasiet

Forslundagymnasiet

Besöksadress: Forslunda 1, 905 91 Umeå

När Prins Carl Philip besökte Rally-VM i Umeå passade han även på att träffa Forslundaelever från Bygg- och anläggningsprogrammet inriktning Mark och anläggning. Prinsen var på hugget och ville höra "allt" om elevernas fantastiska arbete med rallyt.

Irma, Ida och Melina, elever på Forslundagymnasiet var både nervösa och framförallt förväntansfulla inför mötet med Prins Carl Philip. Mötet ägde rum på Residenset i Umeå. På plats var också Helene Hellmark Knutsson landshövding och Michael Pihlgren lärare på Forslundagymnasiet. Samtalet varade i hela 30 minuter. Eleverna gjorde ett gott intryck på Prinsen och vice versa.

Irma, elev i BA1: "Han kändes som en helt vanlig, trevlig och rolig person och han var väldigt intresserad av att få veta hur det har gått för oss att jobba med rallyt".

Melina, elev i BA3: "Jag tycker att Prinsen var jättehärlig. Han var artig men kunde ändå skämta och såg till att det inte blev stel stämning. Han frågade hur det känns att vara med på ett så stort evenemang och vad vi vill förbättra till nästa års rally".

Samtalet kantades av en hel del skratt. Prinsen verkade aningen lättad över att inte behöva åka rallybil i år.
- Jag har ju sett att banhoppen har blivit mycket högre och större! sade han med ett leende.

Ida, Irma, Prins Carl Philip och Melina. Foto: Tora Ahnlund/Forslunda