Inför gymnasievalet åk 8 och 9

Kontakta Forslundagymnasiet

Forslundagymnasiet

Besöksadress: Forslunda 1, 905 91 Umeå

Går du i årskurs 8 eller 9 och är nyfiken på Forslundagymnasiet?
Följande gymnasievalsaktiviteter går av stapeln på Forslunda under läsåret 23-24

Skolbesöksveckan v. 47

Praso vecka 48 - vecka 6 2023

Infokväll
Under våra infokvällar får du svar på frågor om våra program och hur det är att vara elev hos oss. Du träffar rektor, lärare och elever från våra program som berättar och visar vad vi gör på skolan. Datum och tider kommer att publiceras här på skolwebben senare i höst.

Skolbesöksveckan v.47 (21-24 november)
Du som går i åk 9 kommer, under dagtid, att kunna besöka Forslundagymnasiet under skolbesöksveckan. Du kommer att få mer information om skolbesöksveckan av din nuvarande skola. Anmälan stänger i samband med höstlovet (fredag v. 43).

PRASO
Går du i åk 9 och vill få mer information om Forslunda och våra program eller vill du uppleva en helt vanlig dag på ett av våra gymnasieprogram? Ta chansen och gör praso hos oss! Anmäl dig via vår skolwebb www.umea.se/forslunda (anmälan öppnar under hösten 2023).

Digital rundvandring
Vi hoppas få igång vår digitala rundvandring igen under hösten 2023.

Forslundagymnasiet erbjuder följande program:

Naturbruksprogrammet Djurvård Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Naturbruksprogrammet Hästhållning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Naturbruksprogrammet Lantbruk Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Bygg- och anläggningsprogrammet inriktning Mark och anläggning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)