Digital ledighetsansökan för elev fr. 7/1

Kontakta Forslundagymnasiet

Forslundagymnasiet

Besöksadress: Forslunda 1, 905 91 Umeå

Fr.o.m. 7 januari kommer samtliga gymnasieskolor inom UGS att använda sig av digitala ledighetsansökningar som skickas via vårt närvarosystem Skola24.

Ansökan ska skickas in via Skola24 minst 14 dagar innan ledigheten ska påbörjas. Vid behov av ledighet för oförutsedda händelser närmare än 14 dagar måste mentor kontaktas. I Umeå kommun ska samtliga vårdnadshavare samt de som är registrerade som annan ansvarig vuxen samtycka till ledighetsansökan. För att detta ska fungera måste alla berörda ha registrerat e-postadress i Skola24.

Ledig del av dag

Systemet stöder tyvärr inte ledighetsansökan för del av dag. För gymnasieelev som söker för del av dag så gör vårdnadshavaren då istället en heldagsansökan samt skriver tydligt mellan vilka tider som eleven behöver vara ledig i rutan [Orsak till ledighet].

Vid eventuellt beviljande "avslår" mentor själva ledighetsansökan men anger [Ledig] som frånvaroorsak i Skola24 för den aktuella tiden.

Klicka här för digital ledighetsansökan - manual (vårdnadshavare) , 159.6 kB, öppnas i nytt fönster.  Öppnas i nytt fönster.

Bildtext (Ändras i inställningar och glöm inte alt-text)