Många vinster för Dragonskolan!

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Dragonskolan tog storslam på den regionala UF-mässan och blev prisade som Årets skola.

Vi fick priset som Årets skola för att vår utbildning håller god kvalitet – våra företag klarar alla obligatoriska moment, blir godkända i kurserna och placerar sig i tävlingarna, samt för att vi har en stor spridning med lärare från många olika program (EK, TE, HV, BA, SA, GL och BF) som jobbar tillsammans som ett team.

Motiveringen löd:

Årets UF-skola har en god kvalitet i undervisningen, motiverade elever och kunniga lärare. Skolan har en stark tradition av UF-företagande och arbetar flitigt med att engagera fler lärare och att utveckla arbetet med UF-företagande. Den är redan Västerbottens största UF-skola men det finns goda förutsättningar för att bli även Sveriges största UF-skola.

Skolan hade många proffsiga företag på plats på mässan på Avion, tre av dessa åker till Stockholm i maj för att tävla i SM.

Årets pristagare från Dragonskolan:

Årets skola: Dragonskolan

Årets vara: 1:a Headlock UF

Årets innovation: 1:a Headlock UF

Årets ekologiskt hållbara: 1:a Ophelia UF

Årets socialt hållbara företag: 2:a Relief UF

Årets säljare: 1:a August Nerpin, Engo UF, 2:a Signe Nilsson, Hangup UF, 3:a Matilda Lundberg, Éclair UF

Årets årsredovisning: 1:a Ceramics UF

Årets utställare: 1:a Ophelia UF