Dragonskolans förening prisas

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Umeå Folkets hus bjuder på en fantastisk start på nya året med beskedet att Dragonskolans Tanzaniaförening återigen stöttas genom att tilldelas priset Årets Miljökrona 2021.

Miljökronans fond vars stipendiepengar generas av antalet konferensbesökare, en krona per betalande konferensgäst vid Umeå Folkets hus, ska gå till projekt som lägger fokus på social hållbarhet. Trots pandemin har man samlat in 8200 kr som går oavkortat till stipendier för vidareutbildning till utsatta ungdomar i Mnini, Tanzania.

Tyvärr medförde pandemin att den omtyckta studieresan till Tanzania inte gick att genomföra, men samarbetet att stötta barn och unga med stipendier och skolavgifter i syfte att möjliggöra en bättre framtid har upprätthållits trots pandemin.

Pengarna från Miljökronan är således en glädjande överraskning, ett extra välkommet bidrag i dessa tider och kommer att komma väl till hands.