Mattias utsedd till vardagshjälte

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Hur är man en bra lärare? Det vet matteläraren Mattias Djurvall som utsetts till veckans vardagshjälte och belönas med en VK-tårta.

Foto: Abebe Asres/Västerbottens-kuriren

Nomineringen står Cornelia Grimborg för och lyder:

”Jag vill nominera en av mina fantastiska mattelärare, Mattias Djurvall på Dragonskolan. Han ägnar en otroligt stor del av sitt liv till att lära ungdomar matematik. Han erbjuder stödtimmar och har man frågor kan man kontakta honom. Han förklara så att alla förstår. Vore det inte för honom hade jag och många andra aldrig förstått och klarat kursen, men tack vare honom känns det inom räckhåll. Mattias är en riktigt vardagshjälte och en fantastisk lärare, om någon förtjänar en VK-tårta är det han. Hans ambitioner och glädje att få hjälpa andra är något vi alla ser upp till”!

Man blir ju inte annat än stolt! Vi må va en av Sveriges största gymnasieskolor, men den omsorg och gemenskap vi skapat och skapar tillsammans skapat på skolan är fantastisk.

Stort grattis till dig Mattias du är en förebild!

Ett reportage om Mattias Djurvall och hans arbete kan du läsa i Västerbottens-kuriren (13/4-21)