Grattis till våra UF-finalister

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

WOW! Det går bra för skolans UF-företag, 25 nomineringar inför årets final. Hatten av och bra jobbat alla fantastiska elever. Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell utbildningsorganisation och är en del av den globala organisationen Junior Achievement.

Vi säger stort grattis till våra finalisterna!

Årets socialt hållbara företag

No Norms UF - ”En investering i ditt barns utveckling! Barnboken som tar upp problem kring könsnormer och förespråkar jämställdhet”.

Årets ekologiskt hållbara företag

Comflex UF - ”Det nya alternativet för takeaway”.

Better Days UF - ”Ekologiska, unika och handgjorda ljus av återvunna vinflaskor”.

Årets hantverk

Retro Records UF - ”Fina unika skålar gjorda av gamla LP-skivor”.

ReSpoonlt UF - ”Unika och stilrena smycken som du kan bära med gott samvete”.

Woodworks UF - ”Kvalitativa samt lokalproducerade skärbrädor gjorda i träslaget ek”.

Plate it UF - "Lyxiga charkbrickor som representerar Umeå. Vi vänder oss till dig som vill sätta guldkant på vardagen".

Årets UF-företag

Bottle For Change UF - ”Hållbar vattenflaska med fokus på att stoppa klimatförändringarna

Swe Breeze UF - "Minskar spridning av virus, fuktar din hud, mer energi och produktivitet".

Årets vara

Umeboxen UF - ”Presentboxar med produkter från lokala producenter och företagare”.

Bluesight eyewear - ”Stilrena glasögon som skyddar mot det blåa ljuset från våra digitala skärmar”.

Homes with fragrance UF - "Lyxig hemkänsla med hållbara och miljövänliga doftpinnar".

Globe UF - "Stilrena hoodies med ett fokus på hållbarhet".

ReSpoonlt UF - ”Unika och stilrena smycken som du kan bära med gott samvete”.

Årets reklamfilm

Norrlandssmycken UF - ”Smycken inspirerade av Norrland”.

Holix UF Sportwear UF - "Erbjuder stilreba och vardagliga träningskläder för alla oavsett kön och kroppstyp".

Årets drivkraft

Ida Henriksson

Johanna Gufler

Adrian Frostvind

Årets säljare

Abdrinasir Mohamud

Neo Allergren

Alice Lindström

Eleverna tävlar torsdag-fredag 18-19/3. Prisutdelning direktsänds nästa fredag 26/3 kl. 18.00. Via länken här nedan hittar du allt du behöver. Rösta på reklamfilmer, finalister, tävlingstider, resultat och länk till UF-studion/finalen.

https://ungforetagsamhet.se/e-week-vasterbotten Länk till annan webbplats.