Lärlingsutbildningen samlas på Dragonskolan

Kontakta Dragonskolan

Dragonskolan

Besöksadress: Dragongatan 1, 903 22 Umeå

Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden har beslutat att samla Lärlingsutbildningens samtliga inriktningar på Dragonskolan från och med höstterminen 2020. Det betyder att Lärlingsutbildningen inte kommer att starta på Maja Beskowgymnasiet från och med hösten 2020.

Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden har även beslutat att Lärlingsutbildningens följande inriktningar på Dragonskolan inte heller kommer att starta; Bygg- och anläggningsprogrammets inriktning Plåtslageri samt Fordons- och transportprogrammets inriktning Karosseri och lackering.

Till dig i åk 9: Om du har sökt någon av Lärlingsutbildningens inriktningar ovan så måste du gå in på www.gymnasieantagningen.nu och göra en helt ny sökning till gymnasiet under omvalsperioden onsdag 8 april – måndag 4 maj. Obs! Det är viktigt att du gör detta, annars kan det påverka din chans att komma in på den utbildning du önskar.

(Det gäller alltså sökande till följande; Handels- och administrationsprogrammet, Handel och service eller Restaurang- och livsmedelsprogrammet, Kök och servering) på Maja Beskowgymnasiet eller någon av Lärlingsutbildningens inriktningar (Bygg- och anläggningsprogrammets inriktning Plåtslageri eller Fordons- och transportprogrammets inriktning Karosseri och lackering) på Dragonskolan

För mer information kontakta:
Patrik Henriksson
rektor Lärlingsutbildningen