Kontakta Ung i Umeå kommun

Telefon: $municipality.phone

Besöksadress: $municipality.address
Öppettider: $municipality.hours

Påverka det som händer på fritidsgården

Vi arbetar med olika metoder i våra verksamheter för att är du som ung ska kunna vara med och skapa en fritid efter dina intressen och idéer. Vi har några olika forum där du kan delta eller göra din röst hörd.

• Inflytandekafé – för dig med funktionsnedsättning
    På Mariehems fritidsgård har vi riktad verksamhet för dig med funktionsnedsättning. För att du ska ha möjlighet att göra din röst hörd har Mariehems fritidsgård inflytandekafé varje måndag utifrån ett bestämt tema.

• Gårdsråd
    Ett flertal fritidsgårdar har gårdsråd. Rådet består av en grupp med ungdomar som har en summa pengar som de får bestämma över. Det kan exempelvis handla om att ordna aktiviteter på fritidsgården eller inköp av material som de tycker saknas.
    På din fritidsgårds webbsida finns kontaktuppgifter till personalen

• Ge förslag på aktivitet via formulär
    Du kan fylla i ett formulär med förslag på aktiviteter som ska ske på gården. Formuläret är enkelt utformat för att du ska kunna fylla i det när du får en idé. När du lämnar in ett förslag får du får vara med i hela processen från planering till en slutlig aktivitet och utvärdering.
    Skicka in ditt förslag på aktivitet

• Enkäter
    I de områden där Mobil mötesplats rör sig skickas det ut enkäter till ungdomar i området. Där kan du som ungdom fylla i vilken form av aktivitet ni skulle vara intresserad av. Enkäterna går ut via skolorna och förslagen följs sedan upp och presenteras på skolorna i form av affischer och presentation för elevråd.
    Ta kontakt med personalen på Mobil mötesplats om du vill veta mer
Senast uppdaterad: 13 februari 2024
Sidan publicerad av: Sara Stenberg