Kontakta Naturskolan

Besöksadress: Maja Beskowskolan Fridhemsvägen 2 903 37  Umeå

Upplägg temaklass

Arbetet och fortbildningens upplägg

1. Innan den pågående terminen är slut (i december/ juni), får du som lärare besked  om du och din klass blivit uttagen som temaklass.

2. Vi har en upptaktsträff i Naturskolans lokaler i början av den nya terminen för dig och alla andra blivande "temaklasslärare". Ibland sker denna upptaktsträff digitalt.

3. Naturskolan träffar dig (och ev. andra involverade pedagoger) på en förträff för att komma överens om fyra teman och lämpliga tider, samt att vi tar upp alla andra praktiska frågor. I regel åker vi ut till skolorna för denna träff.

4. Klassdagarna fortgår sedan efter uppgjort schema.

5. Under terminen gång hoppas vi kunna inspirera dig till att jobba mera utomhus. Naturskolan erbjuder också stöd och vägledning samt utlåning av material.

6. Vi har en uppföljningsträff med dig i slutet av terminen på din skola.

7. Utvärdering digitalt, när temaklassdagarna är avslutade.
Senast uppdaterad: 16 januari 2024
Sidan publicerad av: Hans Lindborg