Kontakta Naturskolan

Naturskolan

Besöksadress: Maja Beskowskolan Fridhemsvägen 2 903 37  Umeå

Här samlar vi våra skrifter, undervisningsmaterial, tips och länkar m.m.

Naturskolan i Umeå - en verksamhetsbeskrivning , 3.6 MB.
Här kan du läsa om Naturskolans uppdrag och verksamhet.

Exercises and outdoor education with Nature school from Umeå , 4.5 MB.
In this booklet you will find suggiestions and exercises in english. We hope we can inspire you to work with outdoor education in all subjects.

Laxens liv och livsmiljö , 3.3 MB.
Ett undervisningsmaterial för temaarbete i åk 4–6 om laxens liv och livsmiljö.
Här finns fakta, Powerpoint-presentationer, aktivitetstips och undervisningsmaterial.

Upptäck stadens natur , 4.3 MB.
Läs Naturskolans guide till centrala Umeås grönområden.

Samlade LHU-exempel , 2 MB.
Inspirerande exempel från Umeå kommuns för- och grundskolor.

Naturskoleföreningen Länk till annan webbplats.
Alla Sveriges naturskolor är samlade i föreningen. De är i sig inga platser utan uttryck för tron på ett arbetssätt, ”att lära in ute”, vilket är en del av varumärket. För naturskolorna är det självklart att man lär sig bäst om naturen i naturen. Men också att använda naturen som en plats för lärande i alla skolämnen.

Các bài tập và phương pháp Giáo dục ngoài trời của trường Tự nhiên thành , 8.4 MB.phố Umea, Thụy điển , 8.4 MB.
In this booklet you will find suggestions and exercises in Vietnamese. We hope we can inspire you to work with outdoor education in all subjects.

LHU-länkar Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ta del av erfarenheter och tips från organisationer och pedagoger som arbetat med lärande för hållbar utvecking. Här httar du massor av länkar som kan ge inspiration i ditt arbete

.

Klassrum med himlen som tak Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
En kunskapsöversikt om vad utomhusundervisning
betyder för lärande i grundskolan. Gratis nedladdning.

Friluftsliv explored: An environmental and outdoor teaching approach for knowledge, emotions and quality of life Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Friluftsliv explored doesn’t only include nature knowledge, techniques in the outdoors and outdoor pedagogics but also covers ecology, human ecology, geography, environmental and societal questions, history, health, biology, craft and lots of practical activities -both for urban and rural friluftsliv. Gratis nedladdning.

Skolverkets länkar till LHU , 130 kB.
En pdf med skolverkets länkar till deras eget innehåll om lärande för hållbar utveckling

Senast uppdaterad: 15 januari 2024
Sidan publicerad av: Matz Glantz