• Startsida

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Lämna ett önskemål eller förbättringsförslag

Vi på Kulturskolan jobbar för att öka barn och ungas delaktighet. Ett sätt att vara delaktig är att berätta för oss vad du vill lära dig och vad du tycker att du saknar. Det kan vara allt från att gå en endagarskurs eller en workshop i ett litet specifikt ämne till önskemål om terminskurser i ett helt nytt ämne! Både barn, unga och vuxna får lämna önskemål

Synpunkter

Om du har synpunkter på din kurs eller på Kulturskolans verksamhet så är du varmt välkommen att kontakta någon av våra verksamhetschefer.

Beatrice Hammar
Avdelningschef
E-post: beatrice.hammar@umea.se

Jenny Forslund
Enhetschef musik, film, konst och cirkus
E-post: jenny.forslund@umea.se

Kendra McDonnell
Enhetschef musik
E-post: kendra.mcdonnell@umea.se

Du kan såklart även prata direkt med din lärare/ledare.
Kontaktuppgifter hittar du om du loggar in på study along. www.studyalong.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Elevföreningen

Alla barn och unga inom Kulturskolan erbjuds att gå med i Kulturskolans barn och ungdomsförening. Föreningens uppgift är att föra deltagarnas åsikter uppåt i organisationen och komma med förbättringsförslag. Deltagare och grupper inom Kulturskolan har även möjlighet att söka ekonomiskt stöd från föreningen till exempelvis resor och föreställningar. Ett medlemskap i elevföreningen ger också medlemsskap i Riksförbundet Unga Musikanter Länk till annan webbplats. och till Ung Teaterscen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Som vårdnadshavare kan du kontakta elevföreningen på: kulturskolanselevforening@gmail.com

Senast uppdaterad: 1 september 2023