Program i skolan

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Verksamhet i och för skolan

För oss är skolan vår viktigaste arena att finnas på, då vi här faktiskt har möjlighet att träffa alla barn och unga, oavsett tidigare intresse för konst och kultur och vilka förutsättningar som finns i hemmamiljön. I skolan finns vi både i klassrummen och på fritidshemmen. Vår största samverkan med skolan är El Sistema-verksamheten på tre grundskolor på Ersboda. Vi har också skolans förtroende att planera och genomföra Skapande skola i kommunens alla skolor. Förutom detta så besöker vi för- och grundskolor med professionella scenkonstföreställningar, drama- och kulturpedagogiska program och genomför också längre projekt i skolans värld, där målsättningen är att ge större utrymme för estetiska lärprocesser, kopplade till läroplan.

El sistema

Läs mer om El sistema och se klipp från tidigare konserter: El sistema Umeå

Skapande skola

Kulturaktörer kan sälja sitt utbud till Umeå kommun inom ramen för Skapande skola. Är du kulturaktör och vill veta mer om hur du ska gå tillväga? Vänligen besök webbplatsen: Skapande skola Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kommunal personal hittar mer information om Skapande skola på vårt intranät. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Barnkonventionen

Pedagogiskt material för att arbeta med barnkonventionen i estetiska lärprocesser Metodmaterial "Alla har rätt"

Senast uppdaterad: 19 september 2023
Sidan publicerad av: Emma Skog