Anmälan och Avgifter

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Vill du börja på Kulturskolan? Boka din plats i kurskatalogen!

I katalogen kan du läsa om alla våra kurser och grupper. Du ser vilka lediga dagar, tider och platser som finns för kursen. Du bokar den som passar dig och betalar din plats direkt i katalogen.

Höstens kurser släpps torsdag 13 juni 18.00

Registrera en användare i kursverktyget StudyAlong
Inför katalogsläpp kan du som är vårdnadshavare skapa en användare på StudyAlong och lägga till ditt barn. Många vårdnadshavare upplever det som smidigare vid katalogsläppet att redan vara inloggad på sin användare snarare än att registrera sig vid bokning. Ni registrerar er på: Registrering (studyalong.se) Länk till annan webbplats..

Är du myndig eller god man? Läs mer om registrering här.

Ytterligare platssläpp
Platser blir lediga kontinuerligt, särskilt under terminsstarterna. Så bevaka gärna katalogen om du inte hittar det du söker. Gör en intresseanmälan om alla kurser du är intresserad av är fulla.

Har du frågor rörande anmälan? Kolla på våra vanliga frågor och svar

Avgifter

Terminsavgift
Avgiften som ni betalar är för en plats i Kulturskola per termin. Avgiften betalas direkt vid anmälan eller faktureras i början på terminsstarten.

Avgiftsbefrielse går att söka. Det gör du vid bokning av kurs, bocka i "ansök om nedsatt kursavgift".

Kurstyp

Avgift

Terminskurs

600:-

Suzuki

600:-

Kortkurs 6-8 tillfällen

El sistema - frivillig

Kör, ensemble eller orkester

300:-
(0:- i kombination med individuell instrumetundervisning)

Småbarnsmusik

Fördjupningslinjen

900:-

Instrumenthyra

400:-

Rabatt

Om ditt barn medverkar i flera ämneskurser inom Kulturskolan ges en rabatt på 200:-. (exempelvis om ditt barn spelar ett instrument och deltar i en teatergrupp kommer teatergruppen kosta 400:-).

Här hittar du våra användarvillkor:

Avanmälan

Avanmälan Kulturskolans kursverksamhet

Det räcker inte att bara säga till läraren

Vårdnadshavare loggar in med sitt vårdnadshavarkonto på www.studyalong.se/login Länk till annan webbplats. och klickar på “Avsluta kursdeltagande”.

• Vi återbetalar eller reducerar inte avgiften om eleven slutar under pågående termin, oavsett hur få lektioner eleven närvarat på.
  • Obetald faktura gäller inte som avbokning.
  • Frånvaro räknas inte heller som avbokning.
Senast uppdaterad: 3 april 2024
Sidan publicerad av: Josefin Löfgren