Kontakta Östra Ersbodaskolan F–3 med anpassad grundskola

Östra Ersbodaskolan F–3 med anpassad grundskola

Besöksadress: Ostvägen 6

Trygg lek i förskoleklass och på fritids

Förskoleklassen är en bro mellan förskolan och skolan, där förskoleklassen är ett bra sätt för barnen att lära känna skolans värld i sin egna takt. Leken står i centrum och barnen träffas i stora grupper i olika lekutrymmen, både inne och ute.

Barnen får möjlighet att prova olika uttrycksformer som till exempel drama, skapande, rörelse och musik. Vi ökar barnens matematiska och språkliga medvetenhet genom att öva på mattelekar och språklekar skriftligt, praktiskt och muntligt. Barnen får testa att använda dator och ges möjlighet att arbeta både enskilt i egen takt och tillsammans med andra i grupp.

Fritidshemmets uppdrag är att kompletterar skolan. På fritids får barnen chans till fri lek, inne- och utevistelse samt planerade aktiviteter, barnen bestämmer själva över sin tid på fritids. På fritids jobbar vi ständigt med det sociala, vi försöker vägleda barnen i deras relationer, hjälpa dem lösa konflikter och förstå innebörden av att vara en bra kompis.

Vårt mål är att erbjuda en rolig och spännande verksamhet där vi utmanar barnen till att utvecklas.

Senast uppdaterad: 6 februari 2024
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin