Kontakta Obbola skola F–9

Obbola skola F–9

Besöksadress: Södra Obbolavägen 11

Om oss

Obbola skola är en skola för årskurs F–9 som ligger i Obbola samhälle med närhet till skog, hav och ett rikt friluftsliv. Vi tar tillvara den lilla skolans fördelar och har fokus på värden som kunskaper och trygghet.

Goda resultat via samarbete och trygghet

Obbola skolas elever har under många år haft goda meritpoäng när de lämnat grundskolan och vi har de senaste åren nått bättre resultat än det modellberäknade i SALSA.

Obbola skolas personal arbetar aktivt för en trygg och trevlig skola och det är nära mellan våra verksamheter och funktioner. På skolan finns också ett likabehandlingsteam som arbetar med värdegrundsfrågor och diskrimineringsgrunderna med övriga pedagoger. Skolans lärare har stort engagemang för våra elever och deras kunskapsutveckling och samarbetar i arbetslaget och med vår elevhälsa för deras bästa.

På skolan finns ett elevhälsoteam med skolsköterska, specialpedagog, kurator och skolpsykolog. Elevhälsan har ett främjande och förebyggande fokus. Att eleverna känner sig trygga i skolan är en förutsättning för lärande.

Under det här läsåret håller vi fast vid vårt tidigare fokus på kooperativt lärande som en pedagogisk metod för ökad samhörighet, ökat samarbete och bättre kunskapsutveckling. Vi som arbetar på skolan vill ge våra elever god undervisning, självförtroende och trygghet i sina kunskaper.

Trygg lärmiljö på Obbola skola

Obbola är en liten, tvåparallellig, F-9-skola och det är korta avstånd mellan oss som jobbar här oavsett uppdrag. I vissa ämnen har eleverna samma lärare från fyran till nian, vilket skapar kontinuitet och trygghet. Vi har nära till skog och vatten och har också en skolskog, där vår förskoleklass ofta har utomhuslektioner på fredagar. Skolan består av flera olika byggnader, varav den äldsta är ”gamla skolan” där ettorna och tvåorna har sin undervisning. Den delen av skolan är från 1938 och den nyaste delen, högstadiet, är från 2006.

För dig som är vårdnadshavare

Som vårdnadshavare är du mycket viktig för ditt barn och för oss. Vi använder lärplattformen Unikum för att dokumentera våra elevers kunskapsutveckling och som länk till planeringar och uppgifter i undervisningen. För de lägre åldrarna skickas veckobrev där du kan ta del av det ditt barn gör i skolan och vi är aldrig längre än ett telefonsamtal eller ett mejl bort.

Vill du veta mer om vår skola?

Kontakta rektor om du vill veta mer.

Malin Tornberg, rektor F-9
Andreas Granqvist, bitr. rektor

Varför välja en kommunal skola? Länk till annan webbplats.

Fakta om Obbola skola

Antal elever

Antal klasser

Antal paralleller inom samma årskurs