Kontakta Hissjö skola F–6

Hissjö skola F–6

Besöksadress: Hissjö 505

Traditioner

På Hissjö skola startar vi läsåret med en värdegrundsvecka där fokus ligger på värdegrundsarbete och gruppstärkande aktiviteter. Under läsåret har vi även ett antal fadderdagar där eleverna arbetar i grupper med sina fadderbarn i ett faddersystem där äldre elever ansvarar för yngre elever.

Temaveckor

Vi arbetar med temaveckor som är övergripande för hela skolenheten och årets tema heter ”Räkna med Hissjö”. I slutet på vårterminen avslutas temat med en gemensam avslutning för elever, personal, föräldrar och bybor.

På hösten brukar vi ha en friidrottsdag där eleverna får träna och testa på olika friidrottsgrenar.

På Nobeldagen brukar vi tillsammans med föräldraföreningen anordna en nobellunch i matsalen för att uppmärksamma dagen. Det är även tradition på skolan att årskurs 3 ansvarar för skolans luciatåg.

På den tidiga vårterminen då väderförhållandena är de rätta anordnar skolan skid- och skridskoveckor som brukar avslutas med skidlopp.

Mot slutet av vårterminen brukar vi samarbeta med närliggande skolor i en brännbollsturnering.

I samband med världsmiljödagen brukar vi ha en bytardag på skolan där eleverna tar med sig saker som de vill ge bort och man kan få något man gillar. Syftet är att visa på att man kan ta vara på saker man redan har och det kan bli till nytta för någon annan.

Senast uppdaterad: 27 augusti 2021
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin