Kontakta Ersmarks skola F–5

Ersmarks skola F–5

Besöksadress: Gamla Ersbodavägen 115

Digitalt och naturnära

Ersmarks skola ligger vid Fällforsån i hjärtat av Ersmark omgiven av vacker skog och natur, äldre jordbruksbygd och moderna villakvarter. Skolan har funnits länge i byn men är tillbyggd i omgångar och renoverad så den är väl anpassad efter verksamheten. Lokalerna är ljusa, fina och flexibla vilket inbjuder till varierande aktiviteter. Samtliga klassrum är utrustade med modern teknik, såsom interaktiva tavlor, dokumentkameror, läsplattor och laptops. Det är en självklarhet för pedagogerna att använda sig av digitala läromedel och hjälpmedel i undervisningen. Utemiljön kring skolan är varierad och består av många gröna ytor och stimulerande lekmiljöer där barnen får möjlighet till olika typer av lekar och rekreation. I anslutning till skolan finns flera spelplaner, varav en i konstgräs, och skridskobana som används friskt både i undervisningen och på fritids.

På Ersmarks skola finns ett stort engagemang hos elever och pedagoger för hållbar utveckling. Vi jobbar kontinuerligt med miljöfrågor, såväl ”gröna” frågor som arbetsmiljö.

Senast uppdaterad: 7 december 2020
Sidan publicerad av: Erika Lindblom