Kontakta Tallkotten

Tallkotten

Besöksadress: Sandgärdesgatan 2D

Introduktion

Syftet med introduktion är att barn och vårdnadshavare ska bli bekanta med miljön, pedagogerna och rutinerna samt att de ska uppleva förskolan som en trygg, lustfylld och rolig plats.

Varje barn är unikt, därför kan introduktionen se olika ut utifrån barnets behov och vi anpassar introduktionen till varje barn. Om ni har funderingar så fråga gärna!

För de yngre barnen

De yngre barnen på avdelningen Kotten har introduktion från kl. 09.00–10.30 under två veckor. På förmiddagen när barnen är pigga och på gott humör får de bekanta sig med miljön och oss pedagoger på förskolan.

För de äldre barnen

För de äldre barnen på avdelningen Tallen har vi introduktion mellan kl. 09.00–14.30 under tre dagar. De äldre barnen som börjar på Tallen har oftast gått på förskola tidigare och är därför redan bekanta med förskolevärlden. Därför har vi en kortare och intensivare introduktion. Under dessa tre dagar är vårdnadshavaren med under hela tiden. Men som förälder ska man ha i beaktande att det vanligtvis tar ca två veckor innan barnet känner sig trygg och att man därför behöver ha en beredskap utifall vi skulle behöva ringa efter er.

Ibland har vi gruppintroduktion, då flera barn introduceras samtidigt.

Förskolan Talkottens målsättning är att varje barn och förälder ska känna sig helt trygg på vår förskola.

Senast uppdaterad: 5 april 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark