Kontakta Sörfors

Besöksadress: Sörfors 312

Lärande och temaarbeten

Matematikövning i skogen

Vi vill erbjuda könsneutrala mötesplatser där alla barn kan välja aktiviteter och material utifrån intresse och inte utifrån kön. Vi värnar om våra traditioner som sträcker sig över hela året, där några inkluderar hem och familj samt samspel med skolan. Vårt årliga skidlopp ”Hasaloppet” går av stapeln i mars och följs därefter av skräpplockardagen, Förskolans dag, Hälsodagen, Grillmiddagen, Skördelunchen och Halloweenracet.

Vi ser den pedagogiska dokumentationen som ett bra verktyg för att kunna synliggöra barns tankar och öka vår förståelse och få insyn i barnens värld.

Temaarbeten

Vi använder oss utav grupparbeten i vår verksamhet. Där får barnen från hela förskolan träffas i olika gruppkonstellationer för att integrera med varandra och arbeta tillsammans. Vi har ett tema på våra grupparbeten som bestäms utefter vad barnen är intresserade av.

Senast uppdaterad: 17 maj 2017
Sidan publicerad av: Eva-Lena Hörnfeldt