Kontakta Sörfors

Sörfors

Besöksadress: Sörfors 312

Introduktion

​Här på Sörfors förskola lägger vi stor vikt redan från introduktionen på att barnen och deras vårdnandshavare ska känna sig trygga och trivas hos oss.

Enligt förskolans läroplan Lpfö-98/10 ska förskolan erbjuda en trygg miljö som samtidigt utmanar och lockar till lek och aktivitet.

Besök hos oss när ni fått plats

När ert barn fått plats här på förskolan så meddelar vi er om introduktionsdatum och hälsar er välkomna. Vid passande tid kommer barnet tillsammans med sin/sina vårdnadshavare. Ni har då möjlighet att träffa oss pedagoger och bekanta er med lokalerna. Det ska också ges tid till att sitta ner och prata lite om barnets behov och era funderingar runt verksamheten. Målet är att barnet och vårdnadshavarna ska känna sig trygga och ha förtroende för oss.

Introduktion hos oss

Introduktionsperioden hos oss sträcker sig över en till två veckor. Ni kommer att ha mest kontakt med en pedagog som har ansvar för introduktionen.

Vi gör tillsammans ett förslag till introduktionsschema angående tider, verksamheten samt vårdnadshavarnas medverkan under introduktionstiden. Vi vill också ge er föräldrar råd i ert förhållningssätt eftersom vi förstår att det känns nytt och obekant att lämna ert barn i en för er ny verksamhet.

När barnet varit en tid på förskolan och känner sig trygg i barngruppen och med oss vuxna, har vi ett samtal, då det finns möjlighet för er att ta upp funderingar och förväntningar kring verksamheten.

Senast uppdaterad: 5 april 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark