Kontakta Sandgärdan

Sandgärdan

Besöksadress: Alvägen 43

Trygghet

Förskolan Sandgärdan finns i Hörnefors i ett villaområde med skogen som granne. På vår förskola har vi två avdelningar, en för de yngre barnen och en för de äldre.

Vi personal anser att trygghet är viktigt och arbetar för att barnen ska känna sig trygga och trivas på förskolan. Alla barn i åldrarna 2-5 år har livsviktigt eller hjärtestund, då arbetar vi bl.a. med samspelsregler, känslor, kommunikation, kompisregler, massage och samarbetsövningar. Det handlar om att träna på att visa empati för varandra, bemöta varandras känslor, hjälpa varandra och skapa förståelse för olikheter och att prata om vad som är rätt och fel. Pedagogerna arbetar lyhört med att fånga situationer i stunden och arbeta vidare med händelser eller frågor som barnen ställer här och nu.

Senast uppdaterad: 3 oktober 2023
Sidan publicerad av: Linus Sjöström