Kontakta Sandgärdan

Sandgärdan

Besöksadress: Alvägen 43

Lek blir till lärande

Sandgärdan är liten förskola där har vi har ett gott samarbete mellan avdelningarna och pedagogerna ser alla barn. Materialet vid avdelningarna är anpassad utifrån barnens ålder och även utifrån det som lockar dem till lek. Vi möblerar om regelbundet för att stimulera barns lek och för att ge barnen en möjlighet till att utforska lekens värld ytterligare. Närvarande pedagoger finns med som stöd och uppmuntran i leken.

Vi utgår från barnens intresse i vår verksamhet och vill att de ska känna trygghet, glädje och lust för lärande när de vistas hos oss. Barnens intressen kan leda till teman vi pedagogiskt utvecklar. Exempelvis har barnen varit ute och fotat var de bor, det ledde till att barnen byggde en karta med trådar mellan vägarna och sedan visade det sig att ett av barnen hade kopplingar till ett annat land och då använde vi Google Earth för att visa Hörnefors, Sverige och världen.

Kvalitets- och måluppfyllelse 14/15 , 347.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 12 maj 2017
Sidan publicerad av: Eva-Lena Hörnfeldt