Kontakta Sandgärdan

Sandgärdan

Besöksadress: Alvägen 43

Att lära från naturen

På vår förskola vistas vi mycket utomhus. Förskolan har en fin utegård som är väl anpassad för barnens utelek med klätterställning, gungor, gräsytor för fri lek, sandlåda och grillplats. Föräldrar bjuds in till arbetskväll där vi tillsammans utvecklar utemiljön för barnen med t.ex. lekbord och olika banor för att upptäcka nya lekar.

Vi gör utflykter till bl.a. ”sagostigen” där barnen får träffa på olika djur, sjunga sånger och ramsor. Sagostigen är koncept där vi tillsammans med barnen arbetar/tillverkar material som ska användas på stigen, barnen målar stenar och tillverkar med material från skogen olika detaljer som ska användas i sagan. Närheten vi har till havet är uppskattad av både barn och personal. I närheten av förskolan finns även bibliotek, lekparker, pulkbackar och skridskoplan.

Senast uppdaterad: 12 maj 2017
Sidan publicerad av: Eva-Lena Hörnfeldt