Kontakta Prosten

Prosten

Besöksadress: Glädjens gränd 42

Skogen och Friluftsfrämjandet

Vi har stora möjligheter och närhet till skogen. Vi går ofta på promenader till skogen för att plocka blåbär eller bara vara där och träna balans och motorik. Skogen är en fantastisk plats i både regn och sol.

Friluftsfrämjandet

Vi sammarbetar med friluftsfrämjandet.Förskolan betalar medlemsavgiften till alla barn som deltar i Mulle Knytte eller Knopp verksamheten och kan ta del av friluftsfrämjandets olika erbjudanden se deras hemsida Länk till annan webbplats..

Varje höst innan snö och frost kommer så går vi till skogen en gång i veckan. Alla barn har stövlar på fötterna, och ryggsäck.
I ryggsäcken finns det sittunderlag och en frukt som barnen tar med hemifrån eller får från förskolan.

Mullebarnen:

Går till sin skog och låser upp skogen ropar kolikok kolikok och väntar med spänning om Mulle svarar. Ibland kommer det ett svar ibland inte, Mulle har ofta gömt ett brev i skogen som barnen letar efter och i brevet finns olika uppdrag som barnen får utföra. Uppdrag som att städa skogen, rita med kol, leta småkryp eller bajs från något djur.

Knytte:

Liknande aktiviter som på Mulle fast mer anpassat till 4 åringen. Knyttebarnen har en nyckelpiga som maskot.

Knopparna:

Går till skogen som är närmast förskolan - här så är det ramsor och sånger av olika slag.Vi tittar på myror och småkryp. Leker lätta lekar och äter sin frukt.

Senast uppdaterad: 4 oktober 2023
Sidan publicerad av: Olivia Lindmark