Kontakta Fröhuset

Fröhuset

Besöksadress: Fruktvägen 5

Introduktion

När er familj börjar hos oss kommer du och ditt barn att vara på förskolan 9.15–10.45 varje dag i två veckor. Under andra veckan kommer du att få gå ifrån ditt barn kortare stunder och sätta dig i ett angränsnade rum. Men vi är noga med att du säger hej då och går ut genom ytterdörren. Vi erbjuder barnet att äta och sova under introduktionens sista dagar.

Alla barn är olika och kan ibland behöva längre tid än två veckor.

Syftet med gruppintroduktion

Det skapar trygghet att du sitter ”parkerad” så att barnet vet var du finns. Vi får chansen att locka med oss erat barn och lära känna varandra. Du får möjlighet att lära känna de andra föräldrarna. Vi vill introducera till miljön, materialet, kamraterna och oss pedagoger. Det är ingen fast introduktionsspedagog utan vi växlar för att tryggheten inte ska bindas till bara en pedagog.

Senast uppdaterad: 30 augusti 2021
Sidan publicerad av: Gabrielle Hultdin