– Bättre skola nu, jag får mer hjälp. Jag har ju utvecklats bra här, med mina beteenden, jag är lugnare här.

Möt Svea Möller som läser Anpassad gymnasieskola på Dragonskolan

Vad tycker du om att gå på Dragonskolan?

– Det är lite olika, bra och dåligt. Det beror på lite hur jag mår. Dessutom är det snusförbud i skolan, och det är jobbigt att jag inte får snusa. Men jag ser att en del ungdomar snusar ändå. Då vill jag också det.

Vad får du lära dig?

– Läsa och skriva tycker jag är roligt, förklara och berätta får jag också lära mig om, prata om känslor är bra. Jag är bra på att rita och får göra det mycket. Och strategier att bli lugn genom att andas på rätt sätt. Och lära mig olika strategier.

Vad är det bästa med skolan, vilket ämne?

– Lars - klassassistent är bäst i skolan, och hinna ha raster. Och kolla på datorn när det finns tid, mest A till Ö. Och morgonfritids är bra, då hinner jag ta det lugnt innan skolan börjar.

Är det bättre eller sämre än din förra skola, vad är bättre eller sämre?

Vad gillar du att göra på rasten?

– På rasten tar jag det lugnt, kollar på mobilen, och jag ritar, jag blir lugn av det kollar på Youtube, lyssnar på musik. Jag har ett ställe på fritids och ett ställe i klassrummet där jag tar det lugnt och där jag kan arbeta i också. Och vita rummet-relax.

Vad ser du fram emot när du gått klart skolan?

– Att få vara med min pojkvän mer, att framtiden kommer och jag kan tänka på planering framåt. Jag kommer så småningom att flytta hemifrån och vill flytta ihop med min pojkvän, men inte än! Jag vill också ha barn, jag vill vara en ung mamma. Jag vill bo i en vanlig lägenhet, jag hoppas att jag får jobba som konstnär eller tecknare. Och att jag vill pierca mig.