– Jag är intresserad av samhälle, politik och jag ville kombinera min idrott med skolan. Dragonskolans idrottsgymnasium hade ett bra upplägg där man får anpassa efter sin idrott.

Möt Alicia Stockhaus som läser årskurs 2 på Dragonskolans idrottsgymnasium

Vad var det som gjorde att du valde just Dragonskolans idrottsgymnasium Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap?

– Jag valde samhälls på grund av att jag är intresserad av samhälle, politik och människan och idrottsgymnasiet för att jag ville kombinera min idrott med skolan. Dessutom tycker jag att dragonskolans idrottsgymnasium hade ett bra upplägg där man får anpassa sitt upplägg efter sin idrott.

Hur är det att gå på Dragonskolans idrottsgymnasium?

– Väldigt intressant, varje dag lär jag mig något nytt. Jag tycker att lektionerna är roliga och intressanta och lärarna är väldigt bra på programmet.

Hur är det att gå på Dragonskolan?

– Det är en stor och härlig skola med många olika typer människor som går här. Skolan har ett stort utbud av program, inriktningar och iv-vals kurser. Många engagerade och duktig lärare. Det händer mycket på skolan och vi har en aktiv elevkår.

Vad har du lärt dig/hur har du utvecklats här?

– Jag har lärt mig mycket om hur vi människor fungerar och kommunicerar med varandra samt hur samhället fungerar i stort. En kunskap som jag tar med mig i vardagen och framtiden.

Vad tycker du är det bästa med Dragonskolans idrottsgymnasium?

– Psykologi och idrottskurserna.

Vad tycker du är det bästa med Dragonskolan?

– Det händer mkt i skolan allt ifrån olika tävlingar och uppträdanden i mitten. Dessutom har vi gjort en studieresa till Stockholm, vilket var roligt.

Vad tycker du är den största skillnaden mellan högstadiet och gymnasiet?

– Skillnaden är att du på gymnasiet har större valmöjligheter när de gäller kurser samt att det ligger ett större ansvar på dig som individ. Möjlighet till anpassning om så behövs.

Vad har du för framtidsplaner?

– Jag vill fortsätta sats vidare på fotbollen och sen funderar jag på att plugga psykologi på universitetet.