Kontakta Naturskolan

Naturskolan

Besöksadress: Maja Beskowskolan Fridhemsvägen 2 903 37  Umeå

HUS Metodstöd för förskolan

Metodstöd för utveckling av förskolans uteverksamhet genom observation av aktiviteter på förskolegården och samtal om förhållningssätt till barns lek och lärande utomhus

Detta är ett metodstöd som riktar sig till er som arbetar i förskolan och vill utveckla er uteverksamhet och ert förhållningssätt till barns aktiviteter utomhus. Genom att utgå från förskolans befintliga utemiljö i kartläggning av hur olika platser används av både pedagoger och barn hoppas vi att ni ska kunna synliggöra viktiga aspekter av er uteverksamhet. Materialet är utformat i likhet med hur vi arbetat inom vårt forsknings- och samverkansprojekt HUS i Umeå kommun, och vår förhoppning är att flera förskolor kan få glädje av de metoder vi använt oss av här.

Ladda ner Metodstödet och ta del av det på följande länk:

| HUS Metodstöd för förskolan | , 640.6 kB, öppnas i nytt fönster.

För utskrift finns en högupplöst och ensidig fil (utan uppslag) att ladda ner här (stor fil):

| HUS Metodstöd för utskrift | , 3.2 MB.

Senast uppdaterad: 12 februari 2024
Sidan publicerad av: Matz Glantz