Teater för dig 9-12 år

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Vill du prova på teaterövningar och roliga improvisationer?

När du är med i en teatergrupp får du göra teaterlekar och hitta på berättelser och spela upp dem på scenen tillsammans med andra och i vårt härliga kostymförråd kan du skapa karaktärer. Grupperna är uppdelade på ålder.

Grupper där deltagarna är 9 år har inget uppspel. 10 åringar har ett kortare uppspel på vårt vintercafé och 11-12 åringar har ett kortare uppspel på våren.

Våra grupper startar varje höst och fortsätter sedan tillsammans hela läsåret. I slutet av vårterminen får våra deltagare frågan om de vill fortsätta även nästa höst. Nyintagning till höstterminen sker endast i de grupper som har färre än 12 deltagare.

Större delen av teaterverksamheten sker på Hamnmagasinet.

Avgifter

Det här är en av Kulturskolans terminskurser. Läs mer om våra avgifter för de olika kurstyper

Avgifter i Kulturskolan Öppnas i nytt fönster.

Anmälan

För att se lediga tider och boka en plats, vänligen besök vår digitala kurskatalog:

Kurskatalog Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 13 juni 2022
Sidan publicerad av: Emma Skog