Kontakta Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Anpassad Kulturskola

Alla barn och unga har möjlighet att anmäla sig till hela kulturskolans utbud. Alla ska ha möjlighet att hitta en plats hos oss. Vi gör alltid anpassningar utifrån allas enskilda behov. Förutom vårt allmänna utbud har vi även verksamhet riktad specifikt för unga med olika funktionsvariationer, både intellektuell funktionsnedsättning men också till barn med NPF-diagnoser. Följ länkarna nedan för att läsa mer om vårt riktade utbud.

För vissa kan steget att hitta en aktivitet vara svårt och vi vill göra det så bra som möjligt för dig. Det finns möjlighet att få komma innan och titta på lokalerna och träffa lärare innan kursstart, eller andra anpassningar för att det ska kännas okej. Vi har både enskilda och gruppaktiviteter och tillsammans kan vi prata ihop oss om vad som skulle passa dig bäst. Att hitta en aktivitet är för många inte så enkelt men prova och ge det en chans!

Är du förälder till ett barn med funktionsnedsättning och har frågor och funderingar, ta gärna kontakt med oss via formuläret nedan. Vi hjälper mer än gärna till att svara på frågor. En stor del av vår verksamhet sker genom enskilda lektioner med pedagoger, varav många har stor vana och erfarenhet att träffa barn med olika svårigheter. Genom dialog med er vårdnadshavare kan vi skräddarsy ett upplägg och anpassa verksamheten efter barnets bästa möjliga upplevelse.

Anpassad kursverksamhet

Vi har verksamhet riktad direkt till unga med intellektuell funktionsnedsättning. Följ länkarna nedan för att läsa mer och anmäla er direkt till vårt riktade utbud.

Senast uppdaterad: 3 april 2024
Sidan publicerad av: Emma Skog