Filmkurs – Hur gör man film?

Kontakta Kulturskolan

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Går du mellanstadiet och vill göra film? Spana in denna kurs! Här får du lära dig hur man gör sin egen film, från idé till färdig kortfilm. Genom kortare övningar kommer du få lära dig skriva manus, filma, ta ljud, redigera och du kommer få lära dig hur man bygger en berättelse. Sedan bestämmer du med ditt filmteam om det blir skräck eller komedi, spelfilm eller dokumentär. Eller något helt annat? Ni bestämmer! Det spelar ingen roll om du redan är ett proffs på att göra film eller om du aldrig hållit i en kamera, alla är välkomna!

Vid terminens slut kommer du och ditt team att ha gjort er helt egna kortfilm!

Måndagar 16:00-18:00, Kulturskolan Fredsgatan, Umestan

Avgifter

Det här är en av Kulturskolans terminskurser. Läs mer om våra avgifter för de olika kurstyper

Avgifter i Kulturskolan Öppnas i nytt fönster.

För att se lediga tider och boka en plats, vänligen besök vår digitala kurskatalog:

Kurskatalog Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 9 januari 2023
Sidan publicerad av: Emma Skog