Film och rörliga bilder

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Går du gymnasiet och vill prova på olika sätt att jobba praktiskt med rörlig bild? Då ska du anmäla dig till den här kursen! Under en kväll i veckan kommer du och de andra deltagarna få jobba med ett brett grepp om vad film kan vara. Du kommer få lära dig filma, ta ljud och redigera för att sedan utveckla egna idéer tillsammans med andra eller individuellt. Du väljer om det är spelfilm, dokumentär eller videokonst. Eller vill du kanske jobba med stopmotion-animation? Vad passar bäst för din idé? I slutet av kursen kommer du ha en färdig kortfilm eller videoverk.

Det spelar ingen roll om du är nybörjare eller om du har gjort massa film förut. Alla är välkomna!

Måndagar 18:30-21:00, Kulturskolan Fredsgatan, Umestan

Avgifter

Det här är en av Kulturskolans terminskurser. Läs mer om våra avgifter för de olika kurstyper

Avgifter i Kulturskolan Öppnas i nytt fönster.

För att se lediga tider och boka en plats, vänligen besök vår digitala kurskatalog:

Kurskatalog Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast uppdaterad: 9 januari 2023
Sidan publicerad av: Emma Skog