Dags att gå med i Kulturskolans elevförening!

Kontakta Kulturskolan

Kulturskolan

Besöksadress: Umestan, Paradvägen 36 och Hamnmagasinet, Västra strandgatan 4

Öppettider: Måndag–fredag 08.00–17.00

Föreningens viktigaste uppgift är att föra din och de andra deltagarnas åsikter uppåt i organisationen och komma med förbättringsförslag, likt din skolas elevråd.

• Det kostar inget att vara med, istället får föreningen bidrag för varje medlem, därför är det viktigt att alla som går i Kulturskolan också går med i föreningen.
  • Du eller din grupp har möjlighet att söka pengar till olika aktiviteter inom Kulturskolan, exempelvis för att anordna ett läger, en workshop eller åka på ett studiebesök.
  • Du blir även medlem i RUM (Riksförbundet för musikanter) Vilket är Sveriges största ungdomsförbund för unga som håller på med kultur. Du blir även medlem i Ung teaterscen.

Anmäl dig på: https://www.ebas.rum.se/blimedlem/kulturskolansiumeaelevforening Länk till annan webbplats.

Viktigt med inflytande

Kulturskolans elevförening har ett skriftligt avtal med Umeå kommuns kulturchef Fredrik Lindegren samt Kulturskolans avdelningschef Beatrice Hammar som garanterar att de har medinflytande i organisationen. Exempelvis är föreningens styrelse en av remissinstanserna när Umeå kommun tar fram sin kulturpolitiska program. Läs mer på: Avtal ger barn och unga mer inflytande i Umeås kulturliv Öppnas i nytt fönster.

Årsmöte

Elevföreningen bjuder in till årsmöte onsdag 20 oktober kl.18:00 i Valhalla. Vi bjuder på fika. Ingen föranmälan bara att komma!

Vill du engagera dig mer och bli en del av styrelsen? Skicka ett sms till Jenny Forslund på tel 070-611 21 88