Kontakta Riksgymnasiet för rörelsehindrade

Riksgymnasiet för rörelsehindrade

Habilitering

På Riksgymnasiet för rörelsehindrade i Umeå har du möjlighet att få habilitering schemalagd under skoldagen. Behandlingslokalerna finns på Dragonskolan men vi kan träffa dig på andra platser vid behov. Vi är lätta att kontakta och ordnar snabbt tid för dig.

Vi upprättar en individuell habiliteringsplan tillsammans med dig utifrån dina önskemål. Syftet med habiliteringsarbetet är bland annat att hjälpa dig att finna dina resurser och bidra till personlig utveckling. På habiliteringen arbetar vi i team som består av arbetsterapeut, kurator, sjukgymnast, psykolog, logoped och sjuksköterska. Vi har ett nära samarbete med elevhem och skola.

Förutom behandlingslokaler finns det även en fullt möblerad lägenhet som ligger i anslutning till elevhemmen. Där kan du träningsbo och få träna på vardagliga aktiviteter som en del i förberedelsen inför vuxenlivet.

Följ med på en rundvandring i habiliteringens lokaler

Följ med på en visning av träningslägenheten

Senast uppdaterad: 2 februari 2024
Sidan publicerad av: Hanna Christoffersson