Välkommen på skolbesöksvecka åk 8!

12 aug - 13 jun

Du som går i årskurs 8 är välkommen att göra ett besök på Midgårdsskolan under skolbesöksveckan inför ditt kommande gymnasieval!

Under vårterminen i årskurs 8 ordnar Umeås kommunala gymnasieskolor (Midgårdskolan, Maja Beskow, Dragonskolan och Forslundagymnasiet) samt Liljaskolan i Vännäs en besöksvecka där du har möjlighet att uppleva våra skolor inför gymnasievalet. Du väljer två skolor att besöka under veckan.

Kom och träffa våra elever och lärare, se skolan och prova på aktiviteter från alla våra program! Vi hoppas att ditt besök hos oss på Midgårdsskolan ska hjälpa dig att göra ett klokt val inför dina fortsatta studier. Anmälan till skolbesöksveckan sker när det är dags på Umeå kommuns gymnasievalssajt Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Mer information om skolbesöksveckan fås på din grundskola av Studie- och yrkesvägledare (SYV).

Datum: 12 augusti 2024 - 13 juni 2025
Tid: 09:00 - 12:30