Möt Gabriel Erol som läste Barn- och fritidsprogrammet på Maja Beskowgymnasiet och tog studenten våren 2022

Hur är läget?

– Läget är bara fint.

Vad gör du nu?

– Just nu jobbar jag på språkförskolan i Umeå kombinerat med Innebandy i Thoréngruppen.

Vad var det som gjorde att du valde just Barn- och fritidsprogrammet?

– Valet att gå Barn- och fritidsprogrammet var egentligen väldigt naturligt för mig. Jag är intresserad av ledarskap och älskar att omge mig med människor och göra saker i grupp. Jag är även en person som gillar att göra saker praktiskt för att jag lär mig bäst så. Precis de sakerna kunde programmet erbjuda och mycket mer.

Vad tycker du är det bästa med Maja Beskowgymnasiet?

– Maja Beskow är en otrolig skola. Jag skulle väl egentligen kunna sitta här och dra upp 100 saker jag tycker är bra. Till att börja med är det jättefräscha lokaler, det gör såklart att man trivs bättre vilket är viktigt med tanke på att man spenderar mycket tid där. Skolmaten är allt som oftast toppklass. Det är inte heller en jättestor skola, vilket innebär att kontakten med lärare och så blir lite bättre (enligt mig). Det finns alltid hjälp att få.

Vad ser du fram emot just nu?

– På kort sikt så ser jag verkligen fram emot att komma hem och träffa familjen några dagar under jul då de bor i Kalmar och vi träffas inte så ofta. På lite längre sikt ser jag fram emot hösten där jag förhoppningsvis kommer börja plugga till lärare!

Intervjun gjordes i december 2022.