Förlängning av viss distansundervisning

14 apr - 14 okt
forslundagymnasiet@umea.se

På grund av att många lärare och elever är sjuka så väljer vi att fortsätta med viss distansundervisning även v.4. Vi hoppas att kunna gå tillbaka till undervisning på plats från och med v.5. .

Vi kommer att ge möjlighet för elever som har särskilt behov kopplat till elevassistent eller elevhälsan att vara på skolan. Mer information kommer i slutet av vecka 4

Vi vill genom denna åtgärd särskilt säkerställa att djurskötseln på Forslunda kan fortgå. Detta innebär också att INGA elever eller lärare/personal har tillträde till djurstallar och djurhus förutom de som arbetar där och har fått tillstånd av chef.

Titta på bifogat dokument vilka klasser som är på skolan och vilka som är hemma. Regler för hur distansundervisning bedrivs bifogas och ska delges elever.

Det är snabba beslut men nödvändiga. Ta hand om er, håll avstånd och tvätta händerna. Vid ev. funderingar tveka inte att kontakta oss!

SCHEMA DISTANSUNDERVISNNG , 68.4 kB, öppnas i nytt fönster.
REGLER DISTANSUNDERVISNING , 133.4 kB, öppnas i nytt fönster.

Cathrin Backman Löfgren rektor
cathrin.backmanlofgren@umea.se